Wrap up wrzesień 2016


Witajcie! Ja jak zwykle spóźniona... Musicie mi wybaczyć, ale październik to dla mnie szalony miesiąc.
Nie mam czasu na nic, ani na blogowanie ani na czytanie, co mnie bardzo smuci! Jestem na ostatnim roku studiów i niestety, ale magisterka sama się nie napisze :D Postaram się być tutaj jak najczęściej, jednak nie wiem jak mi to wyjdzie, na pewno częściej publikuję na instagramie (zapraszam!)


We wrześniu przeczytałam 20 książek:
-17 w języku angielskim
- 3 po polsku
- 14 to e-booki
- 1 audiobook
- 11 to komiksy (powieści graficzne i mangi)

1. Last Will and Testament - Dahlia Adler

Pewnie nikt z Was nie słyszał o tej książce, nie dziwię się, nie jest w ogóle popularna w Polsce, dowiedziałam się o niej na amerykańskim booktubie z kanału Riley Marie (link). 
Jest to powieść z gatunku New Adult, opowiada o dziewczynie z collegu o imieniu Lizzie, która żyje pełnią życia (imprezuje, pije, olewa zajęcia), wszystko jest dobrze dopóki w wypadku samochodowym giną jej rodzice i od tej chwili musi zająć się swoimi młodszymi braćmi. Dziewczyna musi wziąć się w garść, żeby nie stracić jej jedynego źródła utrzymania, jakim jest stypendium - pomoże jej w tym znienawidzony przez nią asystent profesora - Connor Lawson - ten nudny, przewidywalny chłopak, który od początku roku się jej czepia. 
Książka bardzo mi się podobała, przede wszystkim ze względu na samą bohaterkę - była silna, niezależna - oraz ze względu na jej relację z braćmi.  Naprawdę żałuję, że ta powieść nie została jeszcze wydana w Polsce! Myślę, że spodobałaby się wielu osobom :)

2. Captive Prince 1 - C.S. Pacat

Tę trylogię czytałam już na początku roku, jednak gdy autorka opublikowała opowiadanie do tej serii, postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz! Uwielbiam Damiena i Laurenta, ich nigdy dość :) 
Książki te opowiadają historię księcia Damianosa, który zostaje ofiarą zamachu stanu w swoim kraju. Jego ojciec umiera, jego syn bastard, a brat Damianosa, postanawia zdobyć tron, który mu się nie należy - dlatego właśnie  ten wyrywa mu władzę z rąk i wysyła go jako niewolnika do wrogiego kraju, by ten obdarty z tożsamości służył księciu Laurentowi. 

3. Captive Prince 2 - C.S. Pacat

Druga część Captive Prince - muszę przyznać, że równie dobra jak poprzednia!

4. When Friendship Followed Me Home - Paul Griffin

Wspaniała historia o nastolatku, który przygarnia bezdomnego pieska i zaprzyjaźnia się z chorą na raka dziewczyną. Niezwykle ciepła i urocza historia, czekam aż zostanie wydana w Polsce!

5. I Am Traitor - Sif Sigmarsdottir

Książka, którą dostałam do recenzji z wydawnictwa, niestety nie mogę nic tutaj o niej powiedzieć, jako że jeszcze nie została nigdzie wydana :)

6. The Whole Thing Together - Ann Brashares

Nowa powieść autorki Stowarzyszenia wędrujących dżinsów. Jest to historia o Rayu i Sashy, ich rodzice byli niegdyś małżeństwem, jednak po latach zdecydowali się rozwieść. Podzielili między sobą cały majątek, a nawet czas, który spędzają ze swoimi córkami, jednak nie mogli się zgodzić co do domku w Wainscott - dlatego sąd zdecydował, że będą się nim co tydzień zamieniać. Ray i Sasha nigdy się nie spotkali, mimo że mają wspólne siostry i mają wspólny dom, a nawet pokój. Jest to tak dziwaczna sytuacja i robi się jeszcze dziwniejsza, gdy Ray zaczyna czuć coś do Sashy...

7. Lato koloru wiśni - Carina Bartsch

Niestety na tej książce się zawiodłam, możecie się dowiedzieć dlaczego w mojej recenzji (link)

8. Kindred Spirits - Rainbow Rowell

Urocze opowiadanie autorstwa Rainbow Rowell o dziewczynie, która ma obsesję na punkcie Gwiezdnych Wojen. Gdy nadchodzi premiera najnowszego filmu z tego uniwersum, postanawia dołączyć do kolejki osób czekających przed kinem, żeby zająć jak najlepsze miejsca. Jednak nie wszystko jest tak, jak jej się wydawało...

9. Nimona - Noelle Stevenson 

Niezwykle zabawny i uroczy komiks, czekam aż ktoś postanowi go w Polsce wydać! Link do mojej recenzji (tu link)

10. Sunstone 1 - Stjepan Šejić

Te komiksy są na pewno bardzo kontrowersyjne. Opowiada o dwóch kobietach, jedna jest Dominą (termin w BDSM określający osobę, która dominuje nad swoim partnerem), i ich przyjaźni, a także związku. Jeżeli byliście ciekawi świata BDSM a lektura 50 twarzy Greya was zniesmaczyła, to myślę, że ten komiks świetnie wytłumaczy Wam na czym to wszystko polega. Mimo tak kontrowersyjnego tematu, autor nie pokazuje wiele obscenicznych scen (oczywiście są piersi i tyłki, ale to wszystko :D ) A dlaczego zdecydowałam się to przeczytać? Ze względu na grafikę. Uwielbiam taki styl i autor niesamowicie się napracował, żeby wymyśleć historię, bohaterów, wszystkie stroje itd.


11. Sunstone 2Stjepan Šejić

12. The Wicked + The Divine - Kieron Gillen, Jamie McKelvie, Matt Wilson

Przy lekturze tej pozycji niestety się zawiodłam, szczerze mówiąc po przeczytaniu tego pierwszego tomu nie wiem o czym tak naprawdę te komiksy są, opowiadają one historię bogów, którzy jako ludzie zeszli na ziemię i żyją jako celebryci. Ten pierwszy tom był dla mnie trochę niezrozumiały dlatego nie mogę za dużo o nim powiedzieć.

13. Alex + Ada  1 - Jonathan Luna

Ten komiks z kolei opowiada o sztucznej inteligencji. Pewna firma stworzyła roboty, które wyglądają, zachowują i czują się jak ludzie, mają wolną wolę i podejmują decyzje. Gdy w jednej z fabryk dochodzi ataku robota na ludzi, rząd zakazuje tworzenia świadomych robotów.  Alex dostaje robota Adę jako prezent na urodziny, nie podoba mu się jej uległość, dlatego znajduje kogoś, kto potrafi "obudzić" jej świadomość, gdy tak się dzieje, Alex poznaje Adę bliżej i zakochuje się w niej. Jednak społeczeństwo boi się robotów, a szczególnie tych, którzy mają wolną wolę. Alex i Ada muszą ukrywać to, że nie są oni typową parą człowiek + robot. 

14-18. Orange tomy 1-5 - Takano Ichigo

Orange to manga, która na pewno zostanie jedną z moich ulubionych na długi czas. Jest niesamowicie wzruszająca i ciepła. W pierwszy dzień nowego roku szkolnego, Naho otrzymuje list od siebie z przyszłości, w którym pisze, że musi uratować pewnego chłopca o imieniu Kakeru, gdy dociera do szkoły okazuje się, że do jej klasy dołącza nowy uczeń...

19. Naruto tom 8 - Masashi Kishimoto

Naruto chyba nie muszę nikomu przedstawiać, to już 8 tom który przeczytałam i jest tak samo dobry, jak wcześniejsze.

20. Summoner. Zaklinacz. -  Taran Matharu

Na temat Zaklinacza będę musiała napisać recenzję. Wysłuchałam tej książki jako audiobooka, był przyjemny, jednak sama fabuła mnie nie powaliła. Historia nie zaskakuje, świat przedstawiony także. Chłopak o imieniu Fletcher dostaje w swoje ręce magiczną księgę, postanawia ją przejrzeć i napotyka na czar, dzięki któremu mógłby wywołać magiczne stworzenie, demona, który mógłby walczyć u jego boku (coś w stylu Pokemona :D )


Tak wiem, dobry wynik, jednak w październiku jak dotąd przeczytałam 3 książki... :( Źle ze mną!





6 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o wrzesień to wyglądał on tak średnio - czytałam, ile mogłam znaleźć czas pomiędzy nauką :D
    Październik stanie się najgorszym miesiącem od trzech lat jeżeli chodzi o przeczytanie książek - na pewno przeczytam ósmy tom HP... ale czy więcej mi się coś uda? Wątpię :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie na szczęście wrzesień jeszcze był miesiącem wakacyjnym, więc miałam o wiele więcej czasu na czytanie, jednak październik to jedna wielka porażka :D

      Usuń
  2. Zazdroszczę ci czytania powieści w oryginale :) Super wyniki wrześniowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to tak trudne jak się wydaje! Na początku czytałam raczej na internecie opowiadania po angielsku, a kiedy nie miałam już problemu ze zrozumieniem zaczęłam czytać powieści :)

      Usuń
  3. Wynik masz rewelacyjny! Muszę pochwalić zdjęcia - piękne! Zdradzisz, w jakim programie zrobiłaś ramkę z napisem?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sunstone to coś czego jestem bardzo ciekawa, a Orange kocham całym sercem <3

    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam http://tinabookworm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń