Top 5 Wednesday - Most Recent Additions to Your Wishlist


Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym Top 5 Wednesday (http://www.goodreads.com/group/show/118368-top-5-wednesday). Może się troszkę spóźniłam, bo zamiast opublikować to wczoraj w środę, robię to dopiero dzisiaj. Zupełnie straciłam poczucie czasu w tym tygodniu i nie wiem nawet jaki dzień mamy :D Tematem dzisiejszym są książki, które ostatnio dodałam do mojej WISHLISTY, jak każdy książkoholik mam na tej liście tysiące książek które MUSZĘ przeczytać, ale tutaj musiałam się ograniczyć tylko do 5 :( Oto one:



5. Małe życie - Hanya Yanagihara

Od jakiegoś roku słyszę o tej powieści same świetne opinie. Gdy wyszła wreszcie w Polsce nie do końca chciałam ją przeczytać, odstraszyła mnie ilość stron, cena oraz to że jest to obyczajówka. Jednak znowu mam ochotę po nią sięgnąć, bo wszyscy którzy już to przeczytali wychwalają tę książkę pod niebiosa. Opowiada ona historię czwórki przyjaciół, którzy po studiach przenoszą się do Nowego Jorku. Jeden z mężczyzn skrywa tajemnicę, którą reszta chce odkryć. Podobno zakończenie tej książki łamie serce, już nie mogę się tego doczekać! :D




4. Ósme życie - Nino Haratishwili 

O tej książce nie słyszałam nic przed premierą, po premierze obejrzałam tylko recenzję Anity z Bookreviews, w której opowiadała jaka ta książka jest wspaniała - i to wystarczyło, żebym zapragnęła ją mieć u siebie. Nie wiem do końca o czym jest, ale co tam, jak Anita coś poleca, to trzeba przeczytać :D 







3. The Vegetarian - Han Kang

Książka ta wygrała nagrodę Man Booker w tym roku - jak dla mnie to jest wielki sukces, mam zamiar przeczytać także inne pozycje, które zostały wyróżnione w tym konkursie. Powieść jest osadzona w Półudniowej Korei, opowiada historię pewnej kobiety, która z powodu strasznych koszmarów pełnych krwawych obrazów, postanawia już nigdy więcej nie jeść mięsa. Jej decyzja jest bardzo kontrowersyjna, kobieta musi poradzić sobie z krytyką, co wysyła ją w głąb swojej fantazji. Sama jestem weganką, nie jem żadnych produktów odzwierzęcych, dlatego jestem pewna, że będę mogła w pełni zrozumieć punkt widzenia głównej bohaterki tej książki.



2. Ivory and Bone - Julie Eshbaugh

Pewnie już zdążyliście zauważyć, że uwielbiam Dumę i uprzedzenie... Julie Eshbaugh luźno zainspirowała się moim ulubionym klasykiem i stworzyła niezwykle ciekawą fabułę. Swoją powieść osadziła w prehistorycznych realiach, w jednym z plemion brakuje młodych kobiet, wódz tegoż plemienia postanawia zbratać się z wrogim wodzem i dochodzą do kompromisu, który może zapewnić przetrwanie tych dwóch plemion. Kol musi utrzymać swoją rodzinę, gdy poznaje Mayę, chce żeby dziewczyna mu ufała, jednak popełnia błąd i zaprzepaszcza szansę na zdobycie jej sympatii. 




1. And I Darken - Kiersten White
Popatrzcie na te okładki! Przepiękne... Książka ta dotyczy dzieci Vlada Draculi, Lada i Radu. Lada nie jest typową dziewczyną, jest brutalna, okrutna i niebezpieczna, jest zdolna do wszystkiego, by zaimponować ojcu. Rad jest jej przeciwieństwem, jest wrażliwy i delikatny, mimo że to on jest dziedzicem. Gdy oboje zostają zdradzeni i porzuceni muszą polegać tylko na sobie, jednak co się stanie gdy zaczną między sobą rywalizować? 




















Czytaliście którąś z tych książek? Co Wy ostatnio dodaliście do swojej wishlisty?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz