Wrap up maj i czerwiec 2016


 Witajcie! W maju nie przyszłam do Was z podsumowaniem miesiąca, ale za to dzisiaj podsumujemy dwa miesiące mojego czytelnictwa :)

W maju przeczytałam 7 ksiązek:


1. Aristotle and Dante Discover the Secrets of th Universe / Inne zasady lata  - Benjamin Alire Saenz 

Ta książka mnie zaskoczyła, jest naprawdę napisana pięknym językiem, a sama historia porusza. Ta powieść opowiada o przyjaźni dwóch chłopców- Aristotle i Dante, spędzają ze sobą każdą wolną chwilę, są nierozłączni. Jednak kiedy Ari dowiaduje się,  że Dante jest homoseksualistą ich przyjaźń ulega zmianie.






2. Nie powiesz nikomu? - Sophie Kinsella                                                                                               
Kolejna zabawna powieść Sophie Kinsella, nie jest moją ulubioną, ale czytało się ją bardzo przyjemnie.










3. Dziewczyna z pociągu - Paula Hawkins                                                                                               

Wysłuchałam tej książki jako audiobooka z audioteki. Wielki zawód, postacie irytują, jest przewidywalna i zamiast skupiać się na rozwiązaniu zagadki, autorka opisuje ciągłą walkę głównej bohaterki z jej nałogiem alkoholowym. Moja recenzja







4. Czarodzicielstwo - Terry Pratchett                                                                                                        

Tej książki słuchałam jako audiobooka z audioteki. Zabawna, ale nie jest to najlepsza książka Terry'ego Pratchetta jaką czytałam.









5. Dwór cierni i róż - Sarah J. Maas                                                                                                          

Lubię Sarah J. Maas, pisze ciekawe historie, tworzy silnych bohaterów i fascynujące światy. Jednak ta książka mnie zawiodła, nie była tym, czego się spodziewałam. Moja recenzja









6. The Foxhole Court - Nora Sakavic                                                                                                       
Książka ta opowiada historię Neila Jostena, młodego chłopaka, który żyje w ukryciu i próbuje nie rzucać się w oczy. Jego największą pasją jest gra w Exy (gra została wymyślona przez autorkę, można powiedzieć, że jest podobna do baseballu), kiedy dostaje szansę grania w drużynie uniwersyteckiej z jednym z najlepszych zawodników w kraju, postanawia zaryzykować wszystko, by tylko przez chwilę móc spełnić swoje marzenia.






7. Gra o tron - George R.R. Martin                                                                                                           

Grę o tron czytałam już kilka lat temu, teraz postanowiłam posłuchać audiobooka z audioteki. Polecam go niezmiernie! Został stworzony za pomocą zespołu aktorów, kiedy się go słucha, ma się wrażenie, że tak naprawdę ogląda się serial, ponieważ nagrali wszystkie odgłosy w tle (nawet takie jak wyciąganie miecza).







***

W czerwcu przeczytałam:


1. Przekroczyć granice - Katie McGarry                                                                                                   

Bardzo przyjemny romans, porusza pewne ważne kwestie, tak jak choroba psychiczna i śmierć bliskich osób, więc polecam ją wszystkim, którzy lubią książki romantyczne z trochę poważniejszymi wątkami.









2. Starcie królów - George R.R. Martin                                                                                                    

Starcie królów również wysłuchałam jako audiobooka z audioteki. Niestety czytany już tylko przez jednego lektora, ale mimo to, naprawdę przyjemnie się go słuchało.









3. Ekspozycja - Remigiusz Mróz                                                                                                              
Ostatnio jest tak głośno o Mrozie, że ja również w końcu musiałam się zapoznać z jego twórczością. Ekspozycja była dobrym wstępem do trylogii, spełniła swoje zadanie, przedstawiła bohaterów, zarysowała fabułę dla dalszych części. Jednak myślę, że w niektórych momentach ponosiła autora fantazja. Poza tym szczegółem bardzo spodobało mi się nawiązanie do historii, uważam, że ten wątek był szalenie ciekawy, a zakończenie...! Muszę jak najszybciej zabrać się za kolejną część, bo ta pozostawia nas w takim momencie, że aż nie mogę doczekać się rozwiązania tej zagadki!




4. Akademia wampirów - Richelle Mead                                                                                                 
Zabawna, przyjemna, nic skomplikowanego. Na pewno sięgnę po dalsze części, bo bardzo polubiłam bohaterów, a szczególnie Rose i Dymitra!










5. Opowieści z Narnii, Lew, czarownica i stara szafa - C.S. Lewis                                                          
Jako dziecko nigdy nie czytałam Opowieści z Narnii, dlatego postanowiłam to nadrobić. Jest to naprawdę dobra powieść dla dzieci, chociaż muszę przyznać, że ekranizacja podobała mi się o wiele bardziej.









6.  Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet cz.1 -Denise Mina                                                                   
Bardzo dobry komiks, moja recenzja tych dwóch części jest do znalezienia na blogu










7. - Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet cz.2                                                                                         
recenzja











8. Kroniki Jakuba Wędrowycza - Jakub Pilipiuk                                                                                      
Kolejny audiobook w tym zestawieniu z audioteki. Powieść zabawna, jednak momentami ten humor jest tak prymitywny i, cóż, obrzydliwy, że nie wiem jak ocenić tę książkę.









***

NAJLEPSZA KSIĄŻKA:  Aristotle and Dante Discover the Secrets of th Universe / Inne zasady lata  - Benjamin Alire Saenz; Gra o tron i Starcie królów - George R.R. Martin

NAJGORSZA KSIĄŻKA: Dziewczyna z pociągu - Paula Hawkins

Wysłuchanych audiobooków: 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz